10Best Cars by Car and Driver

03.12.2007 @ 12:12 \12\Mon, 03 Dec 2007 12:12:41 +0000\41 +0000 UTC

Lo sé, la revista es casi tan mainstream como CNN y más redneck que un republicano en una carrera de NASCAR, pero qué le vamos a hacer.

Y los ganadores son:

  • BMW 3-series
  • Cadillac CTS
  • Chevrolet Corvette
  • Chevrolet Malibu
  • Honda Accord
  • Honda Fit
  • Mazda MX-5
  • Mazda Mazdaspeed3
  • Porsche Boxster/Cayman
  • Volkswagen GTI

Chequen que ponen al Corvette entre los ganadores. Les dije que son rednecks. Sobre advertencia no hay enganio.

Sin embargo, es interesante que el GTI esté en la lista. Digamos que el Golf no es un carro muy querido por los gringous. Pero bueno, una razón más para el Flavio para que adquiera uno…

Lo que no es sorprendente es que la Serie 3 de BMW esté en la lista. Sigue apareciendo en ella por 17 anios consecutivos:

The formula for these cars seems disarmingly simple: Ample power from a pair of ultra-smooth straight-six engines, one of them force-fed to the tune of 300 horsepower and 300 pound-feet of torque; suspension tuning that confidently combines supple ride quality with autocross responses; classic coupe and sedan proportions that have evolved gracefully since the 325i made its first 10Best appearance in 1992; supportive seats that could serve a trans-Nebraska cruise on I-80 or a BMW-club track day.

Simple, right? But in 17 years, no other carmaker has quite managed to package these attributes as successfully as BMW, although many have tried. Which is precisely why the 3-series continues to be the perennial benchmark of the entry luxury-sports-coupe, -sedan, -convertible class.

También resumen muy acertadamente lo que es un Porsche:

Although plenty powerful, with either 245 or 295 mid-mounted horsepower ready to thrust it forward when the driver flexes his right foot, the magic of the Boxster—and any Porsche—is in its balanced handling and sublime control responses. Turn the steering wheel to carve the Boxster into a corner, and it responds immediately and accurately while telegraphing the car’s behavior directly to your fingertips. Squeeze the brake pedal, and the Boxster scrubs speed in perfect proportion to your pressure on the pedal. When you shift gears, you can almost feel the teeth meshing in the transmission. Making a sensitive driver smile is what the Boxster is all about.

Más info aquí

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: