Malas noticias para la publicidad en línea

13.02.2008 @ 10:49 \10\Wed, 13 Feb 2008 10:49:13 +0000\13 +0000 UTC

Según un estudio 6% de los internautas generan el 50% de los clicks en anuncios.

The study illustrates that heavy clickers represent just 6% of the online population yet account for 50% of all display ad clicks. While many online media companies use click-through rate as an ad negotiation currency, the study shows that heavy clickers are not representative of the general public. In fact, heavy clickers skew towards Internet users between the ages of 25-44 and households with an income under $40,000. Heavy clickers behave very differently online than the typical Internet user, and while they spend four times more time online than non-clickers, their spending does not proportionately reflect this very heavy Internet usage. Heavy clickers are also relatively more likely to visit auctions, gambling, and career services sites – a markedly different surfing pattern than non-clickers.

Further preliminary Starcom data suggests no correlation between display ad clicks and brand metrics, and show no connection between measured attitude towards a brand and the number of times an ad for that brand was clicked. The research presentation suggests that when digital campaigns have a branding objective, optimizing for high click rates does not necessarily improve campaign performance.

Curisosamente el día de ayer estaba pensando algo parecido. Yo en lo partícular nunca doy clicks en los anuncios porque me gusta pensar que de esa forma saboteo a la publicidad en línea. Si veo un anuncio en una página de algo que me parezca interesante, lo cúal casi nunca sucede, voy a Google y busco el producto ahí y a través de google me dirijo a la página (sin hacer clicks en los anuncios de Google… si ya sé que Google rastrea mis movimientos pero a tanto no llega mi paranoia). Yo creo que muchos de ustedes hacen lo mismo aunque tal vez con diferentes razones.

A veces me parece muy difícil imaginarme que lo que mueve el interné es la publicidad en línea (y la industria porno). Todo gira en torno a ello. Las valuaciones de las empresas o start-ups y hasta el poderosísimo Google.

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